مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان

مشاوره تحصیلی برای مقطع سوم دبیرستان زیر نظر اساتید درجه یک

مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان

مشاوره تحصیلی برای مقطع سوم دبیرستان زیر نظر اساتید درجه یک

مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان در نظر دارد با هدف آموزش و ارتقاء سطح دانش دانش آموزان گرامی در مقطع سوم دبیرستان، تحت نظر برترین اساتید کشور مشاوره های لازم را متناسب با اهداف شما دانش آموزان ارائه دهد
قطعا برای هر دانش آموز مقطع سوم دبیرستان و بسیار ارجحیت دارد به همین دلیل مشاوره تحصیلی حرفه ای ما در مقطع سوم دبیرستان بهترین جزوه ها را برای شما دانش آموزان عزیز تحت نظر اساتید رتبه یک کشوری تهیه کرده است



از آنجایی که معدل سوم دبیرستان تاثیر مستقیم و به سزایی در کنکور سراسری دارد و اختلاف رتبه 2 داوطلب با درصد های یکسان و اختلاف دو نمره در معدل تفاوتی تا حدود 8000 تا 12000 نفر را ایجاد می کند لذا مرکز سامانه صدای مشاور برنامه ریزی اختصاصی و یژه ای را برای ارتقای معدل دانش آموزان سوم دبیرستان در نظر گرفته است.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مزایای دریافت مشاوره تحصیلی دیپلم یه فوق دیپلم:

از آنجا که تحصیلات و برنامه ریزی تحصیلی بسیار در آینده افراد تاثیر گذار می باشد. دریافت راهنمایی و مشاوره می تواند به دانشجویان کمک کند تا بهترین برنامه ریزی برای گذراندن دوران تحصیلی خود را داشته باشند.

دوره ی  ای که برای گرفتن مدرک فوق دیپلم  می‌بایست گذراند از این جهت بسیار مهم است که در دوران فوق دیپلم افراد باید با حساسیت بیشتر رشته ی تحصیلی مورد نظر را انتخاب و همچنین برای رسیدن به برنامه ریزی های دقیق خود برای مقاطع بالاتر نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

در ادامه علاوه بر بیان چالش ها و مزایای  دوره ی فوق دیپلم ، به اهمیت دریافت راهنمایی و مشاوره تحصیلی کاردانی توسط افراد متخصص و حرفه ای خواهیم پرداخت.

نقش خانواده در مشاوره تحصیلی

بدون شک مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندانی در امر مشاوره دانش آموزان خود کسب نخواهد کرد. خانواده و والدین نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می‌کند. خانواده‌های بدون انگیزه، بدون اطلاع و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان بااستعداد می‌شوند.
از اینرو در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم انجام مشاوره با والدین اهمیت خاصی پیدا می‌کند. مشاور تحصیلی خانواده را از ویژگی ها و استعدادهای کمتر دیده شده‌ی فرزندشان آگاه می‌سازد و مهارت های لازم برای موفقیت او را به آنها می آموزد. مشاور همچنین به حل مسائل و مشکلات درون خانوادگی که می تواند باعث بروز افت تحصیلی دانش آموز شود، کمک بسزایی میکند.

مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف

- مشاوره تحصیلی در دبستان:

در دوره ی ابتدایی آنچه که مورد نیاز دانش آموزان در مشاوره تحصیلی دبستانی ها است، اطلاع یافتن درباره چگونگی پیشرفت و پیدا کردن نقاط ضعف دانش آموزان در زمینه رفتاری، درسی خصوصا در موارد مختلف درسی و به منظور رفع مشکلات دانش آموزان است. برای اینکه راهنمایی در این دوره به شکل بهتری به دانش آموزان ارائه شود.
باید مطالعاتی درباره‌ی دانش آموزان انجام شود و سلامت و توانایی او مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی عملکرد تحصیلی فرد (نمرات امتحانات) می‌توان این نکته را فهمید که هر کدام از دانش آموزان در چه قسمت هایی از دروس قوی، ضعیف و یا متوسط هستند، سپس آن‌ها را به گروه های مختلفی که وجوه اشتراک دارند تقسیم کرد. برای اخذ تصمیم در پاره‌ای موارد باید از اولیا دانش آموزان یا مسئولین مدرسه کمک گرفت.
مخصوصا در زمینه تشکیل کلاس های تقویتی یا گرفتن معلم خصوصی برای کمک به دانش آموز در راه شناخت حروف، خواندن، نوشتن و حساب کردن. اما خود دانش آموز نیز باید در این زمینه فعال باشد تا بتواند راهنمایی های ارائه شده را در تنظیم برنامه های درسی و گذراندن اوقات فراغت به کار گرفته و به آن عمل کند.

- مشاوره تحصیلی دوره اول متوسطه

در این دوره دانش آموز نیاز به مشاوره انتخاب رشته دارد که باید با دادن راهنمایی های لازم توسط اولیا مدیران معلمان و مشاوران دورنمای انتخاب رشته برای ورود به دوره های بعدی تحصیلی به وی ارائه شود. بنابراین باید در مورد رشته های تحصیلی آموزش دوره دوم متوسطه و ضوابط ورود به هر یک و ارتباط هریک از رشته های تحصیلی دانشگاهی و ارتباط این رشته ها با مشاغل مختلف جامعه اطلاعات جامع و دقیقی به دانش آموزان ارایه شود.
خود شناسی از نظر شناخت علایق استعدادها و خصوصیات شخصیتی که بتواند بر اساس آن در دوره های بعدی تصمیم گیری کند، نیز از جمله نیازهای داش آموزان این دوره است. بعضی از دانش آموزان دوره های اول متوسطه بنا به دلایلی مایل و یا قادر نیستند که به ادامه تحصیل ببردازند تا وارد دوره دوم متوسطه شوند. این گروه از دانش آموزان نیازمند کسب اطلاعات شغلی هستند. در این ضمینه مشاور ضمن آشنا کردن دانش آموزان با امکانات شخصی و خانوادگی شان برای دیدن دوره های کار آموزی آنها را راهنمایی می کند.

ضرورت مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته

رتبه نخست رشته علوم تجربی در آزمون سراسری نودوپنج؛ دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف بود. متأسفانه تحقیقات نشان داده است که اغلب انتخابهایی که دانش آموزان در زمینه رشته تحصیلی خود در مقطع مدرسه و نیز رشته دانشگاهی خود انجام می‌دهند عاری از هر گونه دلیل منطقی و اطلاعات مناسب است.
معیارهایی که دانش آموزان در چنین مواردی برای انتخابهای خود برمی‌گزینند ملاکهایی کاذب و نامناسب و اساساً بر اساس انتخابهای دیکته ی شده ی اطرافیان است به همین دلیل یک مشاور تحصیلی آگاه و حرفه ای می تواند به دانش آموز در انتخاب رشته دانشگاهی منطبق با استعدادها و خواسته های او کمک شایانی نماید.

منبع خبر

  • ۰۰/۰۹/۰۸
  • مهدی افتاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی