مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان

مشاوره تحصیلی برای مقطع سوم دبیرستان زیر نظر اساتید درجه یک

مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان

مشاوره تحصیلی برای مقطع سوم دبیرستان زیر نظر اساتید درجه یک

مشاوره تحصیلی در مقطع سوم دبیرستان در نظر دارد با هدف آموزش و ارتقاء سطح دانش دانش آموزان گرامی در مقطع سوم دبیرستان، تحت نظر برترین اساتید کشور مشاوره های لازم را متناسب با اهداف شما دانش آموزان ارائه دهد
قطعا برای هر دانش آموز مقطع سوم دبیرستان و بسیار ارجحیت دارد به همین دلیل مشاوره تحصیلی حرفه ای ما در مقطع سوم دبیرستان بهترین جزوه ها را برای شما دانش آموزان عزیز تحت نظر اساتید رتبه یک کشوری تهیه کرده است



از آنجایی که معدل سوم دبیرستان تاثیر مستقیم و به سزایی در کنکور سراسری دارد و اختلاف رتبه 2 داوطلب با درصد های یکسان و اختلاف دو نمره در معدل تفاوتی تا حدود 8000 تا 12000 نفر را ایجاد می کند لذا مرکز سامانه صدای مشاور برنامه ریزی اختصاصی و یژه ای را برای ارتقای معدل دانش آموزان سوم دبیرستان در نظر گرفته است.

بایگانی

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چرا باید به ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی فکر کنیم:

داشتن تحصیلات و دریافت مدرک تحصیلی در کشور ما از دیر باز تا کنون مورد توجه بوده است. خوشبختانه امروزه ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی معتبر در تمامی دوره ها ی تحصیلی، سیکل ، دیپلم ، فوق دیپلم ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری براحتی امکان پذیر می باشد.

با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاهها و تنوع رشته های تحصیلی به نسبت گذشته بیشتر شده است، همین امر موجب شد تا دانشجویان و دانش پذیران در خصوص انتخاب رشته ی تحصیلی بیشتر به علاقمندی خود توجه داشته و در مراکز معتبر و موسسات یا حتی دانشگاه ها دوره ی تحصیلی خود رابه راحتی طی و مدرک مورد نظر خود را دریافت کنند.

‌اهمیت گرفتن مشاوره ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی:

با توجه به اینکه متقاضیان دوره ی کاردانی بسیار است و جزو دوره های پرطرفدار بین شاغلین و دانشجویان می باشد، بنابرای ادامه تحصیل از دوره کاردانی به کارشناسی در عین حال بسیار سختر و تخصصی تر از کنکور سراسری می باشد.

از طرفی  هم خوانی گرایشهای مختلف تحصیلی بسیار مهم بوده و حتی گاها نیاز است تا دروس پیش نیاز دیگری گذرانده شود. بنابراین مشورت گرفتن از فردی که دانش کافی داشته باشد بسیار مهم است و  میبایست حتما با یک مشاوره تحصیلی متخصص و کاردان در خصوص گرایش تحصیلی مورد نظر راهنمایی و کمک بگیرید تا شما را برای رسیدن به هدف مورد نظر راهنمایی کند.

علاوه بر این یکی از مقاطع تحصیلی پر طرفدار در بین دانشجویان و شاغلان مدرک تحصیلی کاردانی می باشد، چرا که دوره ی کاردانی این دید را به دانشجویان می‌دهد تا برای انتخاب هدف خود و رسیدن به آن با دید بهتری عمل کنند همچنین رشته های تحصیلی در دوره ی کاردانی تخصصی تر و متنوع تر خواهد بود و مراکز مختلف اعم از دانشگاه ها تا مراکز و موسسات خصوصی مختلف قادر به ارائه مدرک معتبر این دوره هستند.

از طرفی با توجه به گرایش زیاد دانشجویان به دوره های کاردانی میتوان شاهد رقابت حساس و تخصصی تر برای شرکت در آزمونهای کاردانی به کارشناسی بین دانشجویان برای ادامه تحصیل به دوره ی کارشناسی باشیم.

از این رو داشتن دانش کافی در خصوص ادامه ی تحصیل و گرفتن مشاوره و راهنمایی از دانش گذار بمنظور ادامه تحصیل از دوره کاردانی به کارشناسی بسیار حائز اهمیت می باشد.

و در نهایت می توان گفت گرفتن مشاوره تحصیلی کاردانی به کارشناسی علاوه بر اینکه شما را برای رسیدن به اهدافتان اماده میکند، از طرفی می تواند مانند دوستی صادق مانع از اسیب های احتمالی شما و ضایع شدن وقت و استعداد شکا باشد.

یک مشاوره تحصیلی خوب دانش  و اطلاعات بروز خود را در اختیار شما خواهد گذاشت تا برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی دقیق و مستمری را داشته باشد در عین حال می تواند تا با تکیه بر توانایی های شما بهترین راه را پیش روی شما قرار دهد و انگیزیه ی شما برای رسیدن به زندگی بهتر را رقم زند.

شما می‌توانید به منظور دریافت مشاوره‌ی تخصصی کنکور کاردانی به کارشناسی و همچنین مشاوره درسی با ما در تماس باشید.

  • مهدی افتاده
  • ۰
  • ۰

مشاوره استعدادیابی

مسئله استعداد افراد همیشه در هر خانواده و در هر اجتماعی مورد بحث بوده است و می‌توان گفت کشف استعداد در کودکان از همان زمان گذشته مرسوم بوده است.
در گذشته معمولا مهارت و استعداد افراد براساس پیشه‌ی شغلی خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شده است، مثلا در خانواده‌ای که پدر یا مادر پزشک بودند انتظار می‌رفت تا فرزندان براساس همان محیطی که در آن رشد کرده‌اند توانایی های بلقوه‌ی پزشکی را در آنان جست و جو کنند.
ولی آیا در گذشته معیارهای متفاوتی در خصوص کشف و ارزیابی استعداد افراد به کار گرفته می شده؟
در پاسخ به این سئوال باید گفت که معیارهای اصلی استعداد در افراد مشخص است ولی در گذشته سنجش این معیارها بصورت گسترده نبوده و محدود به مهارت‌های اکتسابی افراد بوده تا ویژگی‌های شخصی افراد.
اما با توجه به اینکه امروزه ما در عصر ارتباطات به سر می‌بریم آگاهی بیشتری در خصوص تیپ های شخصیتی داریم و بسیاری راهها مانند تست ها و آزمون‌های شناسایی استعداد و تیپ های شخصیتی، مشاوره استعدادیابی و ... در دسترس می‌باشد تا بوسیله‌ی آنان ماهیت خود را بهتر بشناسیم و بتوانیم با توانایی‌های خود از همان سن کودکی آشنا شویم و اهداف خود را دنبال کنیم.

تعریف کلی استعداد چیست؟

با توجه به تعریف‌های مختلف استعداد می‌خواهیم راه های استعداد یابی و زمینه‌های کشف استعداد ، اهمیت شناسایی استعداد در سنین کودکی ، نوجوانی ، جوانی و ... بپردازیم. همچنین به اهمیت دریافت مشاوره برای کشف استعداد کودکان و بزرگسالان خواهمیم پرداخت.

بطور کلی هنوز تعریف مشخصی برای استعداد وجود ندارد، ماهیت استعداد برای بسیاری از دانشمندان و محققین متفاوت است و اتفاق نظری وجود ندارد.
تعریف علمی محققان در مورد استعداد به دو دسته تقسیم می‌شود، عده‌ای براین باور هستند که استعداد ذاتی است و درون هرکسی وجود دارد و نمی‌توان آن را از بین برد و گروهی براین معتقد هستند که استعداد وجود دارد، ولی می‌توان اگر استعدادی درونمان وجود نداشت، آن را بوجود آوریم.
ولی چیزی که واضح است این است که استعداد تعریف نسبی دارد. یعنی می‌توان گفت استعداد توانایی بلقوه‌ی افراد است که ممکن است در بعضی از افراد بیشتر یا کمتر نمود کند.
بنابراین تعریف دوم استعداد می‌تواند منطقی تر باشد و به همین ترتیب بسیاری از افراد نیز تعریف دوم را قابل پذیرش تر می‌دانند.
پس در تعریف کلی می‌توان گفت استعداد توانایی بلقوه‌ی افراد است و موهبتی است که خدا به افراد می‌دهد ولی این توانایی ها در افراد دیگر با تلاش می‌تواند رشد و نبوغ پیدا کند.
تلاش 2 × استعداد 5 = 10
تلاش 5 × استعداد 2 = 10
برای درک بهتر این موضوع می‌توان فردی را که در زمینه‌ی ورزش استعداد دارد و انجام حرکات و فنون ورزشی صرف 2 روز تمرین برایش کافیست، با کسی که نیاز است چند هفته تلاش کند تا توانایی انجام آن حرکات را داشته باشد مقایسه کرد.

آیا استعدادیابی سن مشخصی دارد؟

بطور کلی با توجه به اینکه استعداد یک توانایی بلقوه در افراد است ، نتایج بدست آمده از استعدادیابی و مشاوره استعدادیابی در سنین مختلف با هم مشابه خواهد بود. تنها دلیلی که برروی استعدادیابی در سنین کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد به این خاطر است که در سنین کم با تشخیص زودتر توانایی و استعداد کودکان می‌توان برنامه‌ی مناسب تری برای انتخاب های شغلی و تحصیلی  بوجود اورد و رسیدن به اهداف و رسیدن به موفقیت را فراهم کرد.

چرا به استعدادیابی شغلی و تحصیلی نیاز داریم؟

استعداد یابی این امکان را برای افراد بوجود می آورد تا بتوانند انتخاب بهتری در زمینه‌های شغلی و تحصیلی داشته باشند. انتخاب‌های اشتباه در زمینه‌های شغلی و تحصیلی اولین آسیب را به خود فرد وارد می‌کند و باعث سرخوردگی و شکست خواهد شد.
در صورتیکه انتخاب‌های متناسب با استعداد و توانایی فرد باعث می‌شود احتمال موفقیت برای فرد بیشتر شود و با اعتماد به نفس و نبوغ بیشتری به انجام امور شغلی و تحصیلی خود بپردازد.
در یک مثال می توان به اتفاقی که برای جانسون اوکانر برای اولین بار رخ داد اشاره کرد. او باتوجه به اینکه مشاهده کرد افرادی که در شرکت جنرال موتورز مشغول به کار هستند، کارآیی و رضایتی در خصوص فعالیت هایی که انجام می‌دهند ندارند و همیشه خسته و بدون رضایت، سرکار خود حاضر می‌شوند. بنابراین افرادی را مشخص کرد و به آنها اجازه داد تا در بخش‌هایی که موثرتر هستند شروع به کار کنند، سپس متوجه تغییر این موضوع شد که اگر افراد با درنظر گرفتن استعداد و توانایی‌هایشان به کار گرفته شوند موثر‌تر خواهند بود و رضایت شغلی بیشتری خواهند داشت.

 

انسان‌های بسیاری در این دنیا وجود دارند که از استعدادها، شایستگی‌ها و توانایی‌ها و مهارتهای چشم‌گیری برخوردارند، ولی چون خودباوری و آگاهی کافی ندارند، نمی‌توانند کامیاب شوند و به خواسته‌ها و اهداف خود برسند.

 (آنتونی رابینز)

 

 

مشاوره استعدادیابی چیست و چه کمکی میکند؟

مشاوره‌ای که بمنظور شناسایی دقیق استعداد افراد به کمک دانش تخصصی و انجام آزمون‌های مختلف انجام می‌شود را مشاوره‌ی استعدادیابی می‌گویند.
مشاوره‌ی استعداد یابی می تواند در زمینه های شغلی ، تحصیلی ، کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان و ... انجام گیرد. همچنین به روش‌های مختلف مشاوره‌های استعدادیابی انجام می‌شود.

  • مشاوره استعدادیابی بصورت حضوری
  • انجام مشاوره‌ی استعدادیابی بصورت تلفنی
  • مشاوره‌ استعدادیابی بصورت آنلاین
  • مشاوره استعدادیابی از طریق شبکه‌های اجتماهی مانند : تلگرام – اینستاگرام – واتس آپ و ...

تنوع انجام مشاوره استعدادیابی موجب شده تا درصورتی که امکان دسترسی حضوری به مشاوره تحصیلی نبود، بتوان به روش‌های مختلف مانند مشاوره تحصیلی تلفنی از امکانات و خدمات دریافت مشاوره‌ استعدادیابی بصورت گسترده ‌تر بهره برد.

  • مهدی افتاده
  • ۰
  • ۰

مشاوره دریافت مدرک پیش دانشگهاهی

همه‌ی ما از اهمیت دوران طلایی و حساس پیش دانشگاهی و کنکور آشنا هستیم و می دانیم این مقطع تحصیلی، دوارنی تکرار نشدنی است و استفاده از زمان و برنامه ریزی در دوره ی پیش دانشگاهی بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود، از این جهت که در کشور ما رقابت برای انتخاب آینده ی شغلی و تحصیلی وابسته به شرکت در کنکور و نتایج آن می باشد.
در صورتی که در مقطع دبیرستان و دریافت دیپلم در حال تحصیل می باشید، بدون داشتن مدرک پیش دانشگاهی امکان شرکت در کنکور سراسری را نخواهید داشت.
داشتن برنامه مناسب تحصیلی باید بر پایه اصول و دانش کافی باشد که این دانش و اصول را ما می توانیم از مشاوران تحصیلی انتظار داشته باشیم.
در نظر داشته باشید ممکن است شما اصولی از دوستان و آشنایان و حتی تجربیات شخصی خود در خصوص برنامه‌ریزی تحصیلی داشته باشید ولی موفقیت بر این اساس تصمینی نیست و باید در نظر بگیرید شخصی که در این زمینه دانش کافی دارد برنامه ریزی شما را براساس عادات فردی ، و شرایط حال حاضر شما در نظر میگیرد.
چه بسا اینکه شما چنین شرایطی را قبلا تجربه نکرده اید و ممکن است برنامه‌ریزی دیگران به قدر کافی متناسب با عادات و شرایط فردی شما نباشد و همین مسئله شما را بیشتر سردرگم و گیج کند و زمان مفید شما را از بین ببرد.
شما که قصد ندارید علاوه بر از دست دادن زمان، چاشنی استرس و اضطراب را به آن اضافه کنید؟!
پس می بینیم که عملا یک راه اشتباه و بهره‌مند نشدن از دانش دیگران و کمک نگرفتن گاها تنها آسیبی که به شما وارد خواهد کرد نتیجه ای غیرقابل جبران خواهد داشت.
قصد ما از این مطلب این نیست که اعتماد به نفس شما را در انتخاب راه حل درست زیر سئوال ببریم، بلکه قصد داریم شما را با شرایطی که در آن قرار دارید و کمکی که لازم است از آن استفاده کنید آشنا کنیم.
بله، لازم است از کمک کسانی که دانش کافی برای این کار را دارند استفاده کنید. شما همچنان می توانید با تکیه براعتماد به نفس خود روال کاری خود را با کمک گرفتن از مشاوران تلنفی درسی با مشاور خبره حفظ کنید؛ تنها کسی که در نهایت راضی خواهد بود شما هستید و این برای شما به مراتب بهتر و خوش آیند تر خواهد بود.
در دید بسیاری از دانش آموزان الگو برداری از دیگر افراد، مانند دوستان، آشنایان یا حتی پدر یا مادر گزینه‌ی دیگری خواهد بود ولی همیشه این را باید در نظر بگیرید شرایط زندگی آنها سطح یادگیری و توانایی هر فرد با دیگری متفاوت است و هیچ دو نفری از این موهبت ها به یک اندازه برخوردار نیستند.
پس شاید راه و روش دیگران در برنامه‌ریزی تحصیلی برای آنان کارآمدتر از شما باشد، از طرفی از کجا این را می دانید که آنها تجربیات شخصی خود را از آموخته ها و مشاوره تحصیلی که از مشاور خود دریافت کرده اند در اختیار شما نمی گذارند؟!
همین یک نکته کافی است که متوجه شوید مشاوران قصد کمک و راهنمایی شما را نه از زاویه دید خود بلکه متناسب با شرایط و توانایی شما رقم خواهند زد.
  • مهدی افتاده
  • ۰
  • ۰

مزایای دریافت مشاوره تحصیلی دیپلم یه فوق دیپلم:

از آنجا که تحصیلات و برنامه ریزی تحصیلی بسیار در آینده افراد تاثیر گذار می باشد. دریافت راهنمایی و مشاوره می تواند به دانشجویان کمک کند تا بهترین برنامه ریزی برای گذراندن دوران تحصیلی خود را داشته باشند.

دوره ی  ای که برای گرفتن مدرک فوق دیپلم  می‌بایست گذراند از این جهت بسیار مهم است که در دوران فوق دیپلم افراد باید با حساسیت بیشتر رشته ی تحصیلی مورد نظر را انتخاب و همچنین برای رسیدن به برنامه ریزی های دقیق خود برای مقاطع بالاتر نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

در ادامه علاوه بر بیان چالش ها و مزایای  دوره ی فوق دیپلم ، به اهمیت دریافت راهنمایی و مشاوره تحصیلی کاردانی توسط افراد متخصص و حرفه ای خواهیم پرداخت.

نقش خانواده در مشاوره تحصیلی

بدون شک مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندانی در امر مشاوره دانش آموزان خود کسب نخواهد کرد. خانواده و والدین نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می‌کند. خانواده‌های بدون انگیزه، بدون اطلاع و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان بااستعداد می‌شوند.
از اینرو در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم انجام مشاوره با والدین اهمیت خاصی پیدا می‌کند. مشاور تحصیلی خانواده را از ویژگی ها و استعدادهای کمتر دیده شده‌ی فرزندشان آگاه می‌سازد و مهارت های لازم برای موفقیت او را به آنها می آموزد. مشاور همچنین به حل مسائل و مشکلات درون خانوادگی که می تواند باعث بروز افت تحصیلی دانش آموز شود، کمک بسزایی میکند.

مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف

- مشاوره تحصیلی در دبستان:

در دوره ی ابتدایی آنچه که مورد نیاز دانش آموزان در مشاوره تحصیلی دبستانی ها است، اطلاع یافتن درباره چگونگی پیشرفت و پیدا کردن نقاط ضعف دانش آموزان در زمینه رفتاری، درسی خصوصا در موارد مختلف درسی و به منظور رفع مشکلات دانش آموزان است. برای اینکه راهنمایی در این دوره به شکل بهتری به دانش آموزان ارائه شود.
باید مطالعاتی درباره‌ی دانش آموزان انجام شود و سلامت و توانایی او مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی عملکرد تحصیلی فرد (نمرات امتحانات) می‌توان این نکته را فهمید که هر کدام از دانش آموزان در چه قسمت هایی از دروس قوی، ضعیف و یا متوسط هستند، سپس آن‌ها را به گروه های مختلفی که وجوه اشتراک دارند تقسیم کرد. برای اخذ تصمیم در پاره‌ای موارد باید از اولیا دانش آموزان یا مسئولین مدرسه کمک گرفت.
مخصوصا در زمینه تشکیل کلاس های تقویتی یا گرفتن معلم خصوصی برای کمک به دانش آموز در راه شناخت حروف، خواندن، نوشتن و حساب کردن. اما خود دانش آموز نیز باید در این زمینه فعال باشد تا بتواند راهنمایی های ارائه شده را در تنظیم برنامه های درسی و گذراندن اوقات فراغت به کار گرفته و به آن عمل کند.

- مشاوره تحصیلی دوره اول متوسطه

در این دوره دانش آموز نیاز به مشاوره انتخاب رشته دارد که باید با دادن راهنمایی های لازم توسط اولیا مدیران معلمان و مشاوران دورنمای انتخاب رشته برای ورود به دوره های بعدی تحصیلی به وی ارائه شود. بنابراین باید در مورد رشته های تحصیلی آموزش دوره دوم متوسطه و ضوابط ورود به هر یک و ارتباط هریک از رشته های تحصیلی دانشگاهی و ارتباط این رشته ها با مشاغل مختلف جامعه اطلاعات جامع و دقیقی به دانش آموزان ارایه شود.
خود شناسی از نظر شناخت علایق استعدادها و خصوصیات شخصیتی که بتواند بر اساس آن در دوره های بعدی تصمیم گیری کند، نیز از جمله نیازهای داش آموزان این دوره است. بعضی از دانش آموزان دوره های اول متوسطه بنا به دلایلی مایل و یا قادر نیستند که به ادامه تحصیل ببردازند تا وارد دوره دوم متوسطه شوند. این گروه از دانش آموزان نیازمند کسب اطلاعات شغلی هستند. در این ضمینه مشاور ضمن آشنا کردن دانش آموزان با امکانات شخصی و خانوادگی شان برای دیدن دوره های کار آموزی آنها را راهنمایی می کند.

ضرورت مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته

رتبه نخست رشته علوم تجربی در آزمون سراسری نودوپنج؛ دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف بود. متأسفانه تحقیقات نشان داده است که اغلب انتخابهایی که دانش آموزان در زمینه رشته تحصیلی خود در مقطع مدرسه و نیز رشته دانشگاهی خود انجام می‌دهند عاری از هر گونه دلیل منطقی و اطلاعات مناسب است.
معیارهایی که دانش آموزان در چنین مواردی برای انتخابهای خود برمی‌گزینند ملاکهایی کاذب و نامناسب و اساساً بر اساس انتخابهای دیکته ی شده ی اطرافیان است به همین دلیل یک مشاور تحصیلی آگاه و حرفه ای می تواند به دانش آموز در انتخاب رشته دانشگاهی منطبق با استعدادها و خواسته های او کمک شایانی نماید.

منبع خبر

  • مهدی افتاده